tisdag 23 november 2010

Likvid

Idag har jag sålt alla aktier.

Men det beror inte på koreakrig eller skuldtyngda sydeuropéer, utan för att jag var tvungen. Helst hade jag behållt varenda en!

För två år sedan var börserna världen över körda i botten. En bolidenaktie fick man för 19 spänn och en aktie i BlackPearl kunde man komma över för 3,40... kr. Att börsen gick ner 3% på en dag var default och möjligtvis höjde man på ögonbrynet om den gick ner mer än 6%. Minns ni?

Företaget jag jobbade åt hade vid den här tiden ett optionsprogram som jag bestämde mig för att delta i. Hur illa kunde det verkligen vara? Jag köpte maximala tillåtna antalet optioner och det är jag glad för idag. Som det ser ut nu kommer den investeringen att ha gett närmare 300% utveckling på två år. Inte illa.

Och inte nog med det, jag valde senare att delta i en andra omgång där utvecklingen för närvarande ligger strax över 310%. Mina två i särklass bästa investeringar hittills. Det är dessa man ska komma ihåg när man sålt för billigt som jag gjorde idag.

Likviddagen för den första omgången är alltså i dagarna och intäkten från dagens aktieförsäljningar räcker precis för att täcka upp hela köpet. Jag återkommer med hur det gick.

Lovade att lägga upp med en uppdatering om hur mina innehav ser ut och har bestämt mig för att göra det till ett återkommande månadsevent den sista dagen varje månad. Den första innehavsrapporten kommer alltså nästa tisdag.

Det är många som önskar mig lycka till på vägen till den första miljonen, och jag vill förtydliga att det redan är gjort! Bloggen skildrar livet som nybliven miljonär och resan mot 10 miljoner kronor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar