onsdag 22 december 2010

+7149,80%

Först och främst vill jag kungöra att bloggen inte är död på något sätt! Jag blev bara så förvånad igår när det plingade till i telefonen två gånger med mail om att någon skrivit kommentarer i min blogg.

Ännu mer förvånad blev jag när jag nu tittade in och såg besöksstatistiken. Det verkar nämligen vara så att folk tittar in här då och då trots att jag inte skrivit något inlägg, vilket känns väldigt kul! Nu har jag ju nästan en skyldighet att skriva :)

Anledningen till att jag inte skrivit någonting är helt enkelt för att det inte har hänt så mycket av intresse då jag har legat 100% likvid, om vi nu bortser från låsta teckningsoptioner. Men när jag ser att det faktiskt finns de som tittar in ibland och väntar på inlägg blir jag riktigt motiverad!

Det ska bli bot och bättring, det får bli mitt förtida nyårslöfte!

Men idag har det faktiskt hänt en del, vi börjar med en bild:

Även om jag har loggat in dagligen och väntat på just detta flämtade jag ändå till för en sekund. En betingad reflex i reptilhjärnan.

Interimsaktierna hade nu konverterats till aktier och var tillgängliga för handel. Jag hade ju redan bestämt att ta hem vinsten omedelbart och började sälja av till någon mjukvara hos ABG Sundal Collier. Turligt nog blev jag av med samtliga aktier strax under dagshögsta innan aktien föll tillbaka och slutade på minus.

Avkastningen landade på 348% på två år. Min livs investering.

Till bildtexten hör att jag hade 6-7tkr som låg i depån och väntade på sällskap i form av initial investering, vinst plus lösenbelopp.

Ca 36000 av dessa ska skatteverket få, men jag har bestämt mig för att det får bli min lilla leverage 2011, en belåning på 8% känns inte så kallsvettigt trots att jag aldrig skulle få för mig att låna pengar för att investera.

De goda nyheterna fortsätter med lönebeskedet som visade drygt 37,500kr vilket var 2,5k mer än väntat. Mycket tack vare ett par övertidskvällar/nätter.

Slutligen har jag spelat in 7000kr på nätpoker (2005:igt va? :), jag återkommer till detta ämne som inte får plats i detta inlägg. Just nu ser det väldigt ljust ut med nyårsmålet med andra ord!

Imorgon är sista arbetsdagen innan en gränslöst efterlängtad ledighet. Som en sann snål miljonär bokade jag en resa med tåg till julfirandet till ett pris en tredjedel av en motsvarande flygbiljett. Ett riktigt kap - ett nattåg är ju tillräckligt stekigt för mina behov; man åker vid midnatt och vaknar upp dagen därpå, frisch und gesund, framme vid slutdestinationen.

Höll på att sätta tikka-masalan i halsen när jag fick 4 sms-biljetter. Jag hade köpt en resa med inte mindre än 3 byten medelst både tåg och buss. Ren galenskap, SJ. Hoppas ni håller tidplanen (caugh).

Vi får väl se var man hamnar... julskinkan kanske smakar godare i en barrack intill en reparationsperrong i Ånge?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar